středa 14. srpna 2013

Spaghetti Aglio olio

Nejobyčejnější, nejlevnější a nejlepší italské špagety. 
Asi před třema lety jsem brigádně pracovala v jedné pražské pizzerii a poprvé jsem je tam ochutnala. Nejdříve mi to nic neříkalo, pak jsem ale té jednoduché a přece geniální chuti naprosto propadla a na dovolené v Itálii jsem si pořídila směs koření. Špagety ale lze připravit i z čerstvých surovin, stačí vám česnek, olivový olej, bazalka a čili paprička. Ve směsi koření na Aglio olio je vlastně to samé sušené a příprava s ním je ještě snadnější, protože už nemusíte (ale můžete) nic přidávat, jen olivový olej a špagety. Mě chutnají víc se směsí koření, příjdou mi výraznější. Ale já osobně dělám "ália" pokaždé jinak, teď jsem tam například dala sušená rajčata a místo bazalky petrželku (taky moc dobré). 
Klasický recept je opravdu jednoduchý, ale každý má jiné chutě, já třeba miluju pálivé, tak dávám čili i česneku víc. Zezačátku není úplně snadné množství odhadnout, je nutné ho upravit na míru, takže první "ália" se většinou nepovedou. Teda alespoň mě se poprvé nepovedly a myslím, že ani na podruhé. Na pravé italské těstoviny se samozřejmě sype parmazán, který mi vegani oželíme...

Co na to: 
špagety (nebo dobré na to jsou taky penne a bucatini)
česnek (dávám cca 2 větší stroužky na osobu)
chilli (cca půlka jedné menší pro 2 osoby)
oliv.olej, sůl, bazalka na ozdobu

Jak na to:
V osolené vodě uvaříme špagety a slijeme.
Na pánvi rozehřejeme olivový olej a přidáme na plátky nakrájený česnek. Po chvíli přidáme směs koření (cca jedna lžička na 2 osoby) nebo nakrájenou chilli a smažíme (tak 3minutky), aby se chuť pořádně dostala do oleje. Česnek ale nesmí zhnědnout, pak by byl hořký. 
Pak už jen do pánve nasypeme slité a suché těstoviny, pořádně promícháme a ozdobíme bazalkou.
Pokud chcete přidat ještě sušená rajčata, dejte je tam spolu s česnekem jako první.



Žádné komentáře:

Okomentovat